T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BARTIN / MERKEZ - Atatürk İlkokulu

DERS ÇALIŞMA BECERİLERİ

DERS ÇALIŞMA BECERİLERİ

 

Değerli Velilerimiz;

 

Çok çalıştığı halde istediği sonucu alamayan, nasıl çalışacağını bilemeyen ya da

 

nereden başlanacağı konusunda kendisini çaresiz hisseden pek çok öğrenci vardır.

 

Araştırmalar, okulda başarının önemli ölçüde öğrencilerin öğrenme süreçlerinde aktif

 

bir rol almalarına ve bu çerçevede çeşitli ders çalışma ve öğrenme becerilerini kullanmalarına

 

bağlı olduğunu, bu becerilerin geliştirilmesi ve kullanılması konusunda da bilinçli bir biçimde

 

çaba harcanması gerektiğini göstermiştir.

 

Bu sebeple ders çalışma ilke ve yöntemlerini bilmek ve uygulamak öğrenci başarısını

 

arttıracaktır.

 

 Tutumlar: Öğrencinin öğrenmeye karşı olan tutumu önemlidir. Öğrenmeye karşı olan

 

tutumun olumlu olması durumun değişmesi yönünde çalışmalar yapılmasını kolaylaştıracaktır.

 

Öğrenme Stili: Her insanın öğrenme stili farklıdır. İyi ya da kötü bir stil yoktur. Bazı

 

insanlar işitsel bazı insanlar görsel bazı insanlarda duyumsal öğrenirler. Öğrencinin

 

çalışmalarında kendisi için en uygun yöntem hangisi ise o yöntemi kullanması öğrenmesini

 

kolaylaştıracaktır.

 

Planlı Olmak: Öğrencinin neyin ne zaman çalışacağını planlaması gerekmektedir.

 

Okuldan geldikten sonra makul bir dinlenme arasından sonra ders çalışma faaliyetini ilk önce

 

gerçekleştirmesi gerekmektedir. Faaliyetin ertelenmesi her anlamda sıkıntı yaratacaktır.

 

Önce iş sonra eğlenceyi prensip olarak hayatına yerleştirmelidir.

 

Tekrar: Öğrencinin okulda öğrendiği bilgiler kısa süreli hafızada yer alır. Uzun süreli

 

hafızaya aktarımın gerçekleşmesi için düzenli ve aralıklı tekrara ihtiyaç vardır. Bilgiler

 

tekrar edilmediği zaman unutulur. Tekrarlar günlük, haftalık ve aylık olarak yapılır.

 

Etkili Okumak: Öğrencinin anlayarak okuması gerekmektedir. Yüksek sesle okumak,

 

metnin özetini çıkarmak, metnin altını çizmek, okurken not almak bu yöntemlerden hangisi

 

ya da hangileri verimli okumasını sağlıyorsa öğrenci onu denemelidir.

 

Etkili Dinleme: Olumlu bir tutum içinde dinlemek, sözel olmayan mesajları dikkate

 

almak, not almak dinlemenin kalitesini arttıracaktır. Ancak anlatılan konuya ilgi

 

göstermemek, anlatana karşı olumsuz tutum sergilemek, pasif dinlemek olumsuz dinleme

 

alışkanlığını beraberinde getirir.

 

Etkili Not Almak: İlk günden başlayarak not almak ve bunu alışkanlık haline getirmek,

 

dinleme ve not alma arasında dengeyi kurmak, soru sormak, notları en kısa sürede gözden

 

geçirmek yararlı olacaktır.

 

Düzenli Olmak: Çalışacağı malzemeleri düzenlemek, çantasını bir önceki akşamdan

 

hazırlayıp kenara koymak, okuldan istenen, götürülmesi ve getirilmesi gereken materyalleri

 

takip etmek hayatını kolaylaştıracaktır.

 

AİLELERE ÖNERİLER...

 

§  Ders çalışmadığında ona kızmak yerine yol gösterin,anlatın, yardımcı olun.

 

§  Çocuğunuza kendisini tanıması konusunda yardımcı olun.

 

§  Her çocuk tek ve biriciktir.

 

§  Çocuğunuzun uyku düzeni, beslenme ve sağlığı ile ilgili konuları takip edin. Çünkü bu tür konular

 

ders başarısını dolaylı ya da direkt olarak etkileyebilir.

 

§  Yetişkinler olarak pek çok konuda model oluyoruz. İş yerinde tamamlanması gerekenprojeler, evde organize edilmeyi bekleyen işler için etkili çalışma

yöntemlerinden yararlanırız. Bukonuda model olabilirsiniz.

 

§  Paniğe kapılmayın her sorunun bir çözümü vardır. Adım adım neler yapılacağını düşünün.

 

§  Ders çalışma konusunda sıkıntı yaşadığınızı düşündüğünüz anda sınıf öğretmeni, okul rehber öğretmeni ile

iletişime geçmek yararlı olacaktır.

İşbirliği, ortak kararlar ve yaklaşımlar sorunun çözülmesinde etkili olacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.12.2020 - Güncelleme: 14.09.2022 12:49 - Görüntülenme: 573
  Beğen | 5  kişi beğendi